divendres, 6 de novembre del 2015

De quan Hitler va robar el conill rosa

Suposa que el teu país comencés a canviar. Suposa que, sense que te n'adonessis, per a moltes persones passés a ser perillós continuar vivint-hi. Suposa que et trobessis amb la sorpresa que una d'aquestes persones és el teu pare. Això li va passar a l'Anna, a Alemanya, el 1933. Ella estava massa enfeinada amb els deures i els jocs per a prestar gaire atenció als cartells de propaganda política, però des d'aquells cartells la mirava enfadat Hitler, l'home que aviat va capgirar dramàticament la vida d'Europa començant per la mateixa vida quotidiana de l'Anna i de la seva família.

Escrit per la Judith Kerr

Per pensar: 

Per què hi ha guerres?
Què passa amb la gent quan hi ha una guerra?
Què sentiries si haguessis de marxar del teu país per força?

32 comentaris:

  1. Aquet llibre es magnific el de Quan Hitler va robar el va robar el conill rosa posa que es per mes de 12 anys pero perfectament sel pot llegir algu de 7 anys us el recomano a tots pares tambe

    ResponElimina
  2. Bona tarda Evelyn.
    Llegiràs aquest llibre?
    Suposo que si posa que és per més de 12 anys és perquè al ser una història real, realment és molt terrible, però està tan ben escrit que suposo que ja el podeu entendre. Bona lectura!

    ResponElimina
    Respostes
    1. yo crec que fa força pena

      Elimina
    2. Bona nit >Arnau.
      Sí que fa pena. I ràbia. A tu què t'impressiona més de les guerres?
      Fins aviat

      Elimina
  3. MAGRADA EL NOI DEL MILIO PERQUÈ QUAN U VA EXPLICAR MA VA AGRADAR MOLT ADEU!!!!!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Ismael.
      D'això es tracta. Moltes gràcies.
      Ja m'explicaràs què et sembla quan el vagis llegint.
      Un petó

      Elimina
    2. Perdo me tibucat tenia que pusarlo en el altre en el noi del milio yo ya me l´estic lleigin i vaig per la pagína 67 bon cap de setmana!!!

      Elimina
    3. Igualment smael, bon cap de setmana i bona lectura.
      T'agradaria ser el noi del milió?
      Fins ara

      Elimina
  4. Esun llibre magnifig supr xulo me encanta pero Evelin ancara que sigui mes de dotze anys no pas res i es fantabulios aquet llibre

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Basma.M'agrada el teu nom, de fet m'agraden els noms amb A, el teu en té dues, com el meu.
      Coneixes una mica la història de la segona guerra mundial? És trist.
      Una abraçada

      Elimina
    2. Basma yo tanbe crec que es xulo pero no estas una mica trista?

      Elimina
  5. ai anna aques es el meu nom no es un broma es que soc de marroc

    ResponElimina
  6. De moment l'estic llegint i m'esta agradant però es una mica trist

    ResponElimina
  7. tinc una amucio ara m'hel començo a llegir

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona nit Júlia.
      A mi també m'emociona començar un llibre: no sé mai què passarà, si m'agradarà, si no podré parar de llegir-lo...
      Sort!

      Elimina
  8. Qui podra ser el lladre.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Lluís.
      Ai, estàs en aquest punt d'intriga. Estàs segur que trobarà el lladre? O tot el treball haurà resultat fatal?
      Fins aviat

      Elimina
  9. Cada vegada que acabo una pàgina tinc ganes de llegir l'altre ; ) : )

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Paula.
      Això és bo, no? A mi també em passa amb alguns llibres, i de veritat que és una sensació que m'agrada molt.
      Un petó

      Elimina
  10. abril roca 5eA escola Domeny17 de desembre del 2015, a les 13:48

    hola bon dia, m'estic llegint el llibre i m'agrada molt

    ResponElimina
  11. Hola Abril.
    Que b´`e, t'ha tocat un dels meus llibres preferits. Quan vas llegint, t'impressiona pensar que tot el que diu ha passat de veritat?
    Una abraçada

    ResponElimina
  12. julia 5eA ESCOLA MARISTES2 de gener del 2016, a les 13:56

    HOLA BONA TARDA EN EL LLIBRE I SURTEN UNES PARAULES QUE E¡SON MOLT ESTRANYES PERO ES POT LLEGIR BE.


    EN QUIN IDIOMO SON AQUESTES PARAULES??

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Júlia.
      Ara sí que m'has deixat ben parada, no tenia memòria de què hi surtissin paraules estranyes, només els llocs geogràfics, que són d'Alemanya.
      Però fas bé de no preocupar-te, si entens el llibre, no importa una paraula.
      Un petó

      Elimina
    2. julia 5eA ESCOLA MARISTES4 de gener del 2016, a les 13:04

      MERCI ARA METEIX L'ESTIC LLEGINT, GRACIES I ADEU

      Elimina
    3. julia 5eA ESCOLA MARISTES4 de gener del 2016, a les 13:37

      HE ESTAT A PUNT DE PLORAR PER ELS SENTIMENTS DE QUAN HEN DE MARXAR A SOïSA

      PERQUE ANNA ESTA ANNEMORADA IS'HA DE SEPARAR DEL SEU NOVIO );


      Elimina
    4. Bona nit Júlia. Realment, amb una guerra, no solament hi ha trets i morts, també hi ha moltes petites i grans desgràcies que afecten tothom.
      Un petó

      Elimina
  13. Si tens rao Ismael es una mica trist pero al final dels llibres tot surt be.Anna a mi tabe m´agrada el teu nom es fantastic.Potser no m´a acabo el llibre perque tinc un llibre que llegirme,si estic en un club de lectura,pero intantare llejirmel abans de temps.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Basma.
      Va, anima't i acaba el llibre, encara que ja sospitis que al final tot acaba bé.
      A quin club de lectura vas?
      Quin és l'altra llibre que estàs llegint?
      Fins aviat

      Elimina
  14. PAULA D.MARISTES GIRONA11 de gener del 2016, a les 18:57

    Hola Anna m'ha fet pena quan es va deixar el conill rosa ens veiem demà!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Paula.
      Realment a les guerres de vegades hi ha coses que potser no tenen importància, però són terribles.
      Fins demà

      Elimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.